Kurs digital marketing – jakie atrybuty powinien mieć dobry kurs?
Działania w przestrzeni digital są nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. W tym dynamicznie zmieniającym się środowisku podnoszenie i zdobywanie kompetencji jest niezbędne. Niezależnie od tego, czy jesteśmy specjalistami w branży, czy dopiero stawiamy w świecie digitalu pierwsze kroki.
Kurs digital marketing to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi do zdobycia wiedzy i unikalnych kompetencji w tym obszarze. Ponadto, jest to wiedza przekazywana przez praktyków najlepszych w branży.
Kurs digital marketingu – dlaczego warto?
By wypromować się w internecie, nie wystarczy już pozycjonowanie, kanał w social mediach, jakakolwiek reklama w Google Ads. Koszty pozyskania jednego użytkownika w ramach prowadzonych działań stale wzrastają. Choć internet jest przestrzenią dość demokratyczną i stwarzającą wiele możliwości, to trzeba się liczyć z mocną konkurencją.
Poza tym internet jest kanałem komunikacji, który zmienia się najbardziej dynamicznie. Wciąż powiększa się liczba narzędzi, z których możemy skorzystać. Pojawiają się nowe koncepcje sprzedażowe, wizerunkowe. Zmieniają się potrzeby i przyzwyczajenia użytkowników. Nie sposób tu postępować na ślepo. Działania przypadkowe i doraźne mogą przynieść tylko chwilowe sukcesy, albo w ogólne nie będą efektywne.
Strategia na kursie digital marketingu
Działania z zakresu digital marketingu dają naprawdę wiele możliwości i mogą przynieść świetne efekty. Również, a może przede wszystkim, dla małych i średnich przedsiębiorstw, firm niedysponujących wielkimi budżetami. Ale muszą być świadome, usystematyzowane i mierzalne. Jednym słowem, najważniejsza jest strategia. Każdy dobry kurs digital marketingu powinien przede wszystkim dać kompetencje, by samodzielnie tworzyć mniej i bardziej skomplikowane strategie działań.
Ale, nie wszystko od razu. Strategiczne podejście do projektów wymaga sporo wiedzy i znajomości konkretnych narzędzi, podstawowej wiedzy z zakresu analityki i targetowania. To raczej punkt dojścia. Dlatego kompetencje te powinny być budowane stopniowo. Najlepiej w ramach kursów o różnych poziomach zaawansowania.
Poziom wiedzy a szkolenie digital marketing
Każdy z nas ma inne potrzeby szkoleniowe. Każdy ma inny poziom wiedzy, inne doświadczenia i oczekiwania. Szkolenie digital marketing musi odpowiadać tym wymaganiom. Program kursu powinien jasno określać proponowany zakres tematyczny. Powinien ujmować również ewentualne wymagania co do aktualnego poziomu wiedzy uczestnika. Kluczowe jednak będą tu kompetencje, które uczestnik nabędzie, opisane w sposób bardzo konkretny.
Profesjonalne szkolenia z digital marketingu powinny odnosić się do konkretnej grupy odbiorców. Zarówno do tych, którzy chcą poznać podstawy marketingu internetowego, jak i do ekspertów, którzy oczekują wiedzy na poziomie zaawansowanym.
Certyfikowany kurs z digital marketingu
Wybierając określony kurs digital marketingu, trzeba zwrócić uwagę na to, w jaki sposób zostaną udokumentowane nasze umiejętności. Profesjonalne szkolenie powinno zakończyć się egzaminem, na podstawie którego przyznać można certyfikat. Tu trzeba zwrócić uwagę na wartość takiego certyfikatu – jego postrzeganie na wewnętrznym i zewnętrznym rynku pracy, w środowisku biznesowym, w samej branży. Certyfikat uzyskany od poważanej i profesjonalnej jednostki ma na pewno największą wartość.
0 Komentarzy