Czy praca hostessy jest wymagająca?

Praca hostessy

Stosunkowo niedawno w Polsce pojawił się zawód hostessy. Większość z nas nawet nie wie, na czym on polega, ale niektórzy twierdzą, że może wykonywać go każdy. Jednak jak się okazuje, jest całkiem inaczej. Praca hostessy wymaga przede wszystkim umiejętnego prowadzenia konwersacji oraz łatwego nawiązywania kontaktów z ludźmi. Jak wiemy nie każdy jest taki śmiały. Więc, na czym tak naprawdę polega ta praca? Jakie obowiązki należą do hostessy?

Zawód hostessy

Praca hostessy powiązana jest z marketingiem, przede wszystkim z reklamą oraz promocją bezpośrednią. Zatem hostessa to osoba, która uczestniczy w różnego rodzaju akcjach sprzedażowych oraz wizerunkowych, których forma uzależniona jest od wydarzenia oraz branży. Wspomaga ona działania marketingowe różnych firm poprzez bezpośredni i swobodny kontakt z potencjalnymi klientami oraz promocję ich produktów bądź usług.

Jakie wydarzenia obsługują hostessy?

Hostessy głównie biorą udział w bankietach, konferencjach, targach branżowych oraz akcjach promocyjnych. Najczęściej można je spotkać w centrach konferencyjnych, na spotkaniach biznesowych, restauracjach, hotelach, sklepach, a nawet w urzędach. To gdzie pracują uzależnione jest od miejsca, w którym zorganizowane jest dane wydarzenie.

Obowiązki hostessy

Zadania hostessy można podzielić na trzy grupy, które ściśle wiążą się ze sobą. Są to obowiązki związane z:

  • promocją – podczas zorganizowanej akcji, hostessa organizuje degustację produktu i go promuje np. w supermarkecie
  • organizacją – podczas konferencji, gal, spotkań biznesowych hostessy pomagają w obsłudze, tj. odpowiednio witają gości, prowadzą rozmowy, udzielają wszelkich wskazówek oraz informacji
  • animacją – w tej sytuacji hostessa może wystąpić w roli konferansjerki lub być odpowiedzialna za właściwy kontakt z klientem, który zachęci go do wykonania pożądanych czynności.

Wymagania stawiane przed hostessą

By móc wykonywać zawód hostessy, nie musimy ukończyć studiów wyższych. Jedynie trzeba mieć określone predyspozycje i posiadać konkretne cechy osobowości, do których należą:

  • uprzejmość
  • umiejętność prowadzenia rozmów
  • komunikatywność
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • nienaganna prezentacja
  • pozytywne nastawienie
  • odporność na stres
  • zadbany wygląd
  • umiejętność odnalezienia się w różnego rodzaju sytuacjach
  • znajomość języków obcych

Należy pamiętać, że praca hostessy jest nieregularna i wymaga wysokiej odporności zarówno fizycznej jak i psychicznej.